sekretariat@pidm.pl GSM +48 535 524 733

Procesy w DM

Polski Instytut Dialogu Motywującego - PIDM > Procesy w DM

.

Procesy w Dialogu Motywującym porządkują i wyznaczają kierunek pracy poprzez odpowiedź na pytania:

1. Czy i jak możemy pracować…?
2. Nad czym (nad jaką zmianą) pracować….?
3. Co wywołuje i wzmacnia zobowiązanie do…?
4. Co, jak, kiedy, gdzie…?

I

  1. Istotne jest w trakcie całej pracy z drugą osobą.
  2. To stworzenie atmosfery współpracy, w której gotowość pracy klienta będzie ulegać wzmocnieniu.
  3. Okazywanie szacunku i zaufania.
  4. Odwoływanie się do systemu wartości.
  5. Terapeuta/specjalista nie jako przeciwnik lecz partner.

  1. Ukierunkowywanie w DM to ciągły proces poszukiwania i podtrzymywania kierunku.
  2. To klient decyduje, czy i jak dążyć do zmiany; nie można mu tego prawa odebrać.
  3. Nie zawsze celem jest udzielenie porady , ale raczej wspieranie zmiany.

I

  1. Wywoływanie i wzmacnianie wewnętrznej motywacji do zmiany.
  2. Wzmacnianie wiary we własną skuteczność.
  3. Dochodzenie do własnej koncepcji zmiany klienta.

I

Planowanie obejmuje zarówno rozwijanie zobowiązania do zmiany, jak i sformułowanie konkretnego planu działania.